Ik ben Judith Zirkzee, moeder van 4 kinderen.
Ik ben 8 jaar Pedagogisch coach voor de kinderopvang, daarnaast heb ik de diploma’s leraar
Basisonderwijs (kleuterspecialisatie) en leraar Muziekonderwijs.
Ik heb jaren in de kinderopvang gewerkt, als inval, als pedagogisch medewerker, als NSO gastouder en als Peuter juffie ( met VVE methode Speelplezier en observatie methode KIJK)
Ik vind het nu erg leuk om mijn rijke ervaringen door te kunnen geven aan pedagogisch
medewerkers! Dat doe ik op een invoelende, warme en respectvolle manier.
Het is een mooie uitdaging om de medewerkers te motiveren mee op reis te gaan. Wat voor vraag
hebben zij? Wat voor talenten en eigenschappen hebben de PM’ers en hoe kunnen we samen
stappen zetten in de verdere ontwikkeling daarvan?
Ik ben een echte praktijk coach. Ik merk dat er veel behoefte is aan praktische tips. Reacties die ik vaak krijg: ‘kijk daar heb ik nou echt wat aan!’.
Tips waarmee PM’ers meteen mee aan de slag kunnen. Ik ben graag op de groep. Daar gebeurt in
feite alles!
Hoe zorg je dat elk kind zich veilig voelt ook al heb je een drukke en volle groep.
Heb je aan het eind van de dag wel ieder kind gezien? En hoe kunnen de PM’er en de kinderen de
dag goed door komen en zorg je dat er nog wat energie over is aan het eind van de dag?
Soms moet je iets in je dagindeling veranderen, of iets aan de inrichting van je groep doen omdat de groep kinderen dat van je vraagt op dat moment.
Kan je meer rituelen en liedjes op de dag inpassen zodat er meer structuur, rust en veiligheid is?
Met andere woorden, het zijn vaak de kleine dingen die het verschil maken!
Natuurlijk werk ik met doelen naar aanleiding van het pedagogisch beleidsplan. Mijn ervaring daarbij is, maak ze niet te groot zodat ze haalbaar zijn en medewerkers gemotiveerd blijven.